Ugens træning og vægt uge 9

Denne uges træning startede ganske fint, men som jeg skrev tidligere på ugen, er min krop desværre blevet overbelastet, og har sagt fra. Mine knæ gør rigtigt, rigtigt ondt, så nu skal de have lidt ro. Min 6-ugers challenge er derfor 'called off' og i stedet må jeg fokusere på nogle andre ting. Bl.a. er jeg jo begyndt på periodisk faste, som indtil videre går rigtigt godt.
Derudover vil jeg forsøge mig med svømning i uni's svømmehal i morgen - det er nemlig gratis, og samtidig sundt for knæene.
Når mine knæ stopper med at gøre ondt, vil jeg genoptage styrketræningen af ben/balder, men for nu for de ro.

Ugens vægttab er yderst tilfredsstillende, og kommer rigtig meget bag på mig - jeg har nemlig tabt 1,1 kg! Det er jo helt vildt, især fordi jeg jo ikke synes, jeg har trænet særlig meget, og samtidig har jeg snacket meget, især i weekenden, hvor jeg også drak rødvin. Så jeg kan slet ikke få armene ned :-D Vægten siger nu 66,0 kg, og det er skønt! Det går den helt rigtige vej, og på en måde, kan jeg egentligt også godt mærke det i min krop.


Ugens træning:
Mandag: 20 minutters cirkeltræningsprogram + 7½ min. intervalsjipning + 5 min. bentræning + 100 lige mavebøjninger + 2x50 sekunders planke.

Tirsdag: Træningsfri

Onsdag: 20 minutters cirkeltræningsprogram + 5 min. bentræning + 100 lige mavebøjninger + 100 skrå mavebøjninger (50 på hver side) + 2x50 sekunders planke.+ 1 minuts planke + 1 min. og 11 sek. planke.

Torsdag: 200 lige mavebøjninger + 100 skrå mavebøjninger(50 på hver side) + 2x 1 minuts planke

Fredag: 10 sekunders planke på hver side + 10 armbøjninger + 10 mavebøjninger

Lørdag: 12 sekunders planke på hver side + 12 armbøjninger + 12 mavebøjninger

Søndag: 14 sekunders planke på hver side + 14 armbøjninger + 14 mavebøjninger + 100 lige mavebøjninger

Som den skarpe læser vil have observeret, ligner fredag, lørdag og søndag hinanden. Det er fordi jeg, sammen med min mand, er gået i gang med 'Mad Abs March'-challenge:



Det giver mig godt nok også lidt ondt i knæene, men jeg må jo bare prøve at lytte til min krop, og stoppe det igen, hvis det er helt galt. Det er så få sekunder om dagen lige nu, at det ikke er et problem :-)

Etiketter: , ,