Juice-faste

Jaja - altså, jeg ved jo godt, at jeg har sagt, at nu hvor jeg har sommerferie, ville jeg bruge mere tid på bloggen. Og i tankerne har det også været praktiseret, men fysisk er jeg altså bare så træt og udmattet, at jeg ikke har noget særlig spændende at berette - jeg laver nemlig næsten ikke mad, og det jeg gør, er gamle kendinger som sidder på rygraden, og ikke kræver alt for meget tid.
Men de næste par dage, der kommer det til at se lidt anerledes ud; Jeg vil nemlig afprøve juice-faste, og det vil jeg skrive om her på bloggen. Der er mange delte meninger om emnet, og fordele samt ulemper orker jeg ikke rigtigt komme ind på. Men jeg har altså tænkt mig at afprøve det. Egentligt ville jeg have ventet en uges tid, fordi jeg skal til Jylland i den kommende uge, men jeg har udsat min tur et par dage, og vil derfor få det afprøvet nu, og det har jeg handlet ind til - eller, handlet ind og handlet ind. Jeg har bestil en kasse øko-grønt fra Aarstiderne og fået det leveret til døren  ;-)
Jeg har i længere tid overvejet juice-fasten, og da Sheila så begyndte for et par dage siden, kunne jeg næsten heller ikke vente længere! Jeg har tænkt mig, at der skal være frit lejde på juice, og at jeg vil drikke alt det jeg har lyst til. De skal bestå af hovedsaligt grønsager og dertil lidt frugt, lidt rodfrugter og masser af krydderurter. Derudover vil jeg spise én portion chiagrød om dagen for at få noget ned der kan binde de giftstoffer der bliver frigivet. Aftnernes "juice" vil jeg lave krydrede, blende og spise som supper. Dette er både for at få fornemmelsen af mad, og for at få nogle af grønsagsfibrene, som man mister ved juicing.

Jeg håber I vil følge med i projektet - som udgangspunkt vil jeg gøre det i tre dage (søndag, mandag og tirsdag) medmindre min krop siger helt fra. Jeg vil gerne træne samtidig, dog med den tanke i baghovedet, at der nok ikke er energi til det helt store.

Etiketter: , , ,