Periodisk faste vol. 2

I vinters havde jeg stor glæde af periodisk faste, som både hjælper på min fordøjelse, min energi og min fedtforbrænding. Ja, man kan faktisk godt sige, at jeg sværger til periodisk faste. Men det sidste lange, lange stykke tid, hvor jeg har levet on/off med skiftevis LCHF og en kulhydratrig kost, har det ikke været en mulighed, fordi mit blodsukker slet ikke har været stabilt nok.
Nu er mit blodsukker dog ved at være stabilt igen, og jeg begynder virkelig at mærke fordelene ved LCHF; Mine tanker kredser ikke længere konstant om mad, jeg har sindssygt meget energi, min mave er ikke oppustet og så taber jeg mig. Udover dette har jeg også bare en ro i kroppen, som kun LCHF kan give mig, og det er simpelthen for skønt, altså!

Og selvom jeg ikke havde tænkt, at jeg allerede ville være klar til fasten nu, jamen, så er det faktisk kommet helt af sig selv de sidste par dage. Jeg er vågnet sent, så min morgenmad er naturligt blevet udskudt. Og så har jeg ikke haft brug for aftenssnacks overhovedet. Så ja, jeg er vist tilbage i mit gamle 16/8 mønster, med spisevindue fra 10-18. Nogle dage bliver det nok 11-19, men det tror jeg såmænd godt kroppen kan finde ud af :-)

Jeg kan allerede mærke, alle fordelene ved LCHF igen, så jeg glæder mig, til jeg også kan mærke alle de gode ting ved den periodiske faste. I min erfaring tager det ikke mere end et par dage, før det begynder at være rigtig, rigtig godt!

Etiketter: , , , , , ,