Jeg er SÅÅÅÅ MÆT!

Jaja! Nu tror I, der kommer en eller anden fantastisk opskrift, på mad der vil mætte jer afsindigt meget - men det gør der ikke! Sagen er nemlig den, at siden jeg indtog morgenmad i morges, og endda en meget liberal én af slagsen, så har jeg været mæt.
       Og da jeg til "frokosttid"(Tror jeg skal afskaffe det begreb) syntes, at nu måtte jeg hellere spise noget, så spiste jeg lidt flæskesvær og saltede mandler. Og efter det, har jeg ikke spist. Eller jo, så spiste jeg tre skefulde yoghurt til "aftensmad", men mest fordi jeg følte, at jeg blev nødt til det. Og det er jo bare dumt, ikke? I dag ville jeg have fastet helt automatisk, hvis ikke jeg havde tvunget mad i mig selv, både til frokost og til aftensmad. Jeg skal vist blive bedre til, at lytte efter, når min krop siger stop. For nu har jeg jo vildt ondt i maven - fordi jeg ikke lyttede til kroppen, som stadig kørte fint på morgenmaden.
      Men jeg synes det er skide svært, det med måltiderne. For jeg er vant til, at jeg bliver sulten over middagstid, og igen ud på eftermiddagen. Og jeg har altid, altid, altid hele mit liv spist minimum morgen-, frokost- og aftensmad.  Og jeg tror vitterligt det her er første gang, at jeg ikke orkede, at lave aftensmad, ikke af dovenskab, men fordi jeg ikke ville orke at spise det! Jeg havde ellers faktisk planlagt noget ret fantastisk, men det bliver så(måske?) i morgen i stedet - og hvis det bliver vellykket, skal jeg nok bringe det gode budskab videre ;-)
        Men konklusionen på dagen i dag er altså, at næste gang jeg ikke er sulten, så skal jeg ikke spise. Bum. Tænk sig, at jeg har presset min krop til at spise i dag, når den i virkeligheden gerne ville have en pause? Tsk!
        Anyways, Ved I så hvilken dag, det er i dag? Ellers skal jeg fortælle jer det; Det er intet mindre, end min 15. sukkerfri dag! Jaja, jeg synes godt lige, vi allesammen kan tage et øjeblik, og klappe mig på skulderen :-D Det har jeg i hvert fald selv gjort!
        Er I klar over, hvor vildt det føles? Og her taler vi 15 dage helt uden cravings eller specielt meget overgangsbesvær. Det er for vildt! Og deraf kommer nok også den, for mig, helt ukendte mæthed, som jeg skal lære at kende nu. For forhåbentligt, er det ikke bare en en-dags-ting. Jeg ville absolut elske, hvis min krop helt naturligt, kan tage pauser fra mad.

    Nå, her til sidst får I den så - supermorgenmaden, som åbenbart bringer energi nok til en hel dag

En lille skål yoghurt med fløde, to skiver spegepølse, to små stykker kerneknækbrød med smør og ost+ fior de frutta og en kop kaffe med kokosolie.

Det vildeste vilde er, at jeg i forgårs var i byen(som i druktur-byen), og i går spiste pizza - altså, med hvidt brød - og alligevel kunne jeg have SÅ stabilt blodsukker fra morgenstunden i dag. Jeg bøjer mig ærbødigt i støvet for LCHF!

Etiketter: , , ,