Jeg har spist sukker

Jep, den er god nok!
Og nu tænker du, "Jamen Vikki, nu gik det jo lige så godt, hvorfor ødelægge det"? Svaret er simpelt - jeg gjorde det, netop fordi det går så godt :-)
     Jeg har igennem nogle uger haft enormt meget lyst til en pose bland-selv-slik, og nogle andre sukkerholdige ting. Ikke cravings, men lyst. Og fordi jeg generelt ikke tror på, at forbud gør nogen noget godt, besluttede jeg mig så for halvanden uge siden for, at jeg ville planlægge en sukker-dag. En dag, hvor jeg kunne spise al det sukker/korn/stivelse, som jeg nu lystede. En dag hvor det blev et bevidst valg, som jeg kunne bygge op til med masser af fedt, og som jeg kunne komme videre fra med masser af fedt og planlægning. Jeg besluttede, at den dag skulle være i fredags. Jeg skrev eksamensopgave fra torsdag til fredag, og selvom det ikke skulle være en direkte belønning, eller fejring, så synes jeg, at det var et godt tidspunkt. Så havde jeg også haft over en uge fra jeg tog beslutningen, til at planlægge dagen OG dagen efter.
    Så da jeg om formiddagen afleverede min opgave, tog jeg et bad, og hoppede så på cyklen, og smuttede i centeret(Rosengårdscenteret, forstås).
Og der fra startede min sukkereventyr så, med en tur på Baresso, hvor de har indgået samarbejde med Johan Bülow, og derfor kunne tilbyde en iceblend med et ordentligt spark lækker lakrids, og dertil spiste jeg en crossaint.
Efter det gik turen videre i centeret efter en chokolade, jeg havde haft kig på længe(som desværre skuffede, og endte i skraldespanden), en pervers mængde bland-selv-slik, faxe kondi og chips med dip. Derefter tog jeg hjem, satte en god film på, og så spiste jeg ellers slik.
     Men. Det overraskende var, at jeg ikke gik amok. Mit indtag var ret begrænset, og jeg havde slet ikke den grovædertendens, som normalt har præget mit indtag af sukker. Og det tog jeg som et ret godt tegn :-)
Da jeg skulle i seng fredag aften, tog jeg alle rester af slikket, og smed det ud i skraldespanden. Og da jeg vågnede i går morges, startede jeg dagen med en kop kaffe med to kæmpe spiseskeer kokosolie, efterfulgt af en stor morgenmad med æg. Og det var det. Jovist, mit blodsukker var da en kende ustabilt i løbet af dagen, men intet dramatisk der. Og nu er det ovre. Nu har jeg spist sukker, og har igen taget en kold tyrker.

     Behøver jeg overhovedet sige, hvor stolt jeg er, af mig selv? Det er en virkelig stor bedrift, af en sukkerjunkie at være, synes jeg! Jeg gjorde det egentligt mest af alt, for at bevise overfor mig selv, at jeg har vundet kontrollen. At jeg er kommet til et sted, hvor JEG bestemmer over min krop, og hvor sukkeret ikke bestemmer noget som helst. Og det har jeg rent faktisk bevist nu - det føles ret vildt, kan jeg godt afsløre :-)
Jeg skal ikke have sukker igen lige foreløbig. Måske på min fødselsdag i december, men ellers nok først, når jeg tager til London. Men på sigt, når vi rammer det nye år, vil jeg gerne indføre en sukker-dag, måske hver anden måned, eller lignende. I denne omgang nåede jeg 69 sukkerfri dage, og det har jo ikke været specielt svært, udover nogle enkelte dage indimellem.
Og for at være super usportslig, får I lige et billede af mit bland-selv slik ;-) God søndag til jer alle!

Så syntetisk og e-nummer-agtigt, som det overhovedet kan blive! :-D


Etiketter: , ,